December 14.-től sajnos megszűnik a vasúti személyforgalom Komárom és Komárno között, így úgy gondoltam, most még utoljára kéne egyet Bz-zni a magyar és a szlovák Komárom között.
Győrből indultam a 12.31-kor Szombathelyről Budapest-Keleti pályaudvarra közlekedő gyorsvonattal, amely sajnos 15 perc késéssel hagyta el Győrt. A képen a komáromi fűtőház látható, háttérben a Budapest-Déli pályaudvarra közlekedő Flirt szerelvénnyel.
A képen a magyar és a szlovák oldalt összekötő közúti híd látható. Itt 2007. december 16. óta nincs határellenőrzés a schengeni egyezmény értelmében.
Kicsit fotóztam a buszpályaudvaron is, természetesen ezt a ráncajtós 260-ast is lencsevégre kaptam. Ilyen szépségek szinte már csak a Vértes Volán állományában vannak, sajnos mindenhol vonják ki őket a forgalomból. :(
A legfelső lesz az én vonatom, amely 13.55-kor hagyja el Komárom állomást.
13.49-kor végre megérkezett!! Alul látható a kis Bz (szlovákéknál 812-es) motorvonat, amellyel átmentem Komárno-ba. Fentebb a mi Bzmot motorkocsink látható, amely 14.20-kor indult Kisbérre.
A szlovák "Bz" utastere. Az ülések 2+3-as elrendezésűek. Nekem speciel jobban tetszik ez a megoldás.
Ez a felújított Bz/812-es rendelkezik BUSE-kijelzővel és jegykezelő készülékkel is. "Nasladui zastávka: Komárno" - indulás után azonnal bemondta a hangos utastájékoztató. Ugyanis ezek a motorvonatok felújításuk alkalmával kaptak hangos utastájékoztató berendezést is.
Hát igen... elndultunk és a Duna felett haladunk!! Már lassan át is érünk Komárno-ba!! Közben még 1 megállóhely van (Komárno-Závody) de azt csak a Dunaszerdahelyre, illetve azon át Pozsonyba közlekedő személyvonatok használják.
A kis 812-es motorvonatkánk Komárno-ban. Végre, megérkeztünk!! :)
Az állomáson vonatunkat ez a 3 kocsis Bz-szerelvény várta, amely rövidesen indul Dunaszerdahelyre.
Az állomás épülete.
Ugyanaz, csak kívülről.
Érdekes hogy itt az utcanevek magyarul is ki vannak írva.
Ezzel a személyvonattal mentem fel Érsekújvárra, amely 14.40-kor indult. Sajnos eléggé lepusztult kocsikból állt.
Indulás után az első állomás nemsokára: Chotín. (Hetény) Itt vártunk a szembe jövő személyvonatra.
A következő állomás: Hurbanovo, azaz Ógyalla.
A végállomás előtti utolsó állomás: Bajc, azaz Bajcs. Ezen a vonalon szép, hangulatos állomások találhatók. A forgalmi szolgálttevő éppen meneszteni készül minket.
Kb. 25 perc alatt megérkeztünk Érsekújvárra. Ritka együttállás: Laminátka és Búvár együtt.
A 3-as peronnál egy zsír-új festésű Búvár állt. Tipikus ZSSK-színekben tündökölve.
A képen látható személyvonat Pozsonyból érkezett.
Háromnegyed négy körül érkezett a Budapest-Keleti pályaudvarról Prágába közlekedő Jaroslav Hasek EuroCity, SGP és DVJ kocsikkal kiadva. Ez a vagon nemrég lett felújítva és egyre több ilyen vagonnal találkozhatunk a magyar-cseh forgalomban.
A képen látható személyvonat rövidesen indul Pozsonyba.
Ez pedig Lipótvárra indul, pár percen belül.
Érsekújvár, Gépészeti Főnökség.
Az állomás épülete, belülről.
Az állomásépület és a Köztársaság tér.
Jéé, itt még ilyen is található!! Rögtön, az állomásépülettel szemben található egy CBA bolt. Nem csoda, hisz Érsekújváron sok a magyar.
Sajnos, kezd sötétedni... az állomásépületben bekapcsolták a világítást.
Mialatt kimentem a CBA-ba, érkezett egy Bz-szerelvény. Ez még a régi, 810-es széria. A vonat nemsokára indul Nyitrára.
Szinkron Laminátka-csatlás, kinn a GF-en.
A 092-es Laminátka, standard ZSSK-színekben tündökölve.
Ez a személyvonat rövidesen indul Pozsonyba. A szabadon lévő vágányra rövidesen a Berlinből Budapestre tartó Hungária EC fog érkezni.
16.46-kor indult vissza Komárno-ba egy személyvonat, amelyre fel is szálltam. A képen vonatom utastere látható. Hasonló ülések mint a mi 20-41-es 'B' kocsijainkban.
Újra Komárno-ban. A felújított, újrafestett Laminátka hozta a személyvonatomat.
A képen látható személyvonat, élén a Búvárral, rövidesen indul Dunaszerdahelyen át Pozsonyba.
A szlovák vasút cégjele. Igaz hogy már hivatalosan ZSSK-nak hívják...
Kicsit odébb, ezt a ZSSK Cargo tulajdonú 749-es dieselmozdonyt láthatjuk.
Az állomás épülete, este.
Ugyanaz, csak a peronról nézve.
Háromnegyed 6 körül begördült a kis 812-es motorkocsi, hogy felszedje a magyar oldalra tartó utasokat.
17.53-kor érkezett egy sebesvonat Érsekújvár felől, de messzebbről. Nekem meg eszembe jutott hogy akár ezzel is jöhettem volna... Na mindegy, felpattantam a 812-esre ami el is indult Komárom felé.
Egy esti kép az utastérről. "Nasladui zastávka: Komárom, MÁV." Egyedül használtam az utolsó járatot, idefelé viszont azért voltak jócskán a vonaton.
"Komárom. Konecná zastávka." - Komárom, végállomás! - a hangosbemondó most ezt is bemondta, és hát igen: újból Magyarországra érkeztünk. A kis motorkocsi 18.28-kor indult vissza Komárno-ba, ahonnan már csak másnap hajnalban tér vissza.
Én viszont kb. 40 percig vártam a celldömölki gyorsvonatra, amivel visszatértem Győrbe. Mondhatni, pokoli hideg volt. Mindenesetre köszönöm hogy megtekintetted az összeállítást! Hamarosan újabb képekkel jelentkezem.