HTML

Jani84 közlekedéses blogja

Üdv mindenkinek!! Blogoldalam célja: eddig általam látott európai fővárosok és nagyvárosok látnivalói, tömegközlekedéses dolgai, és egyéb érdekességeinek bemutatása képekben és szavakban. Felhívom a Tisztelt Olvasók figyelmét, hogy a képeket SZIGORÚAN TILOS közzé tenni máshol, azok kizárólag megtekintés céljából vannak feltéve!! Jó szórakozást!! :)

Friss topikok

Linkblog

Komárno - A szlovák Bz-k búcsúztatása, és egy kis Érsekújvár, 2008. december 11.

Jani84 2008.12.12. 18:34

December 14.-től sajnos megszűnik a vasúti személyforgalom Komárom és Komárno között, így úgy gondoltam, most még utoljára kéne egyet Bz-zni a magyar és a szlovák Komárom között.

Győrből indultam a 12.31-kor Szombathelyről Budapest-Keleti pályaudvarra közlekedő gyorsvonattal, amely sajnos 15 perc késéssel hagyta el Győrt. A képen a komáromi fűtőház látható, háttérben a Budapest-Déli pályaudvarra közlekedő Flirt szerelvénnyel.

A képen a magyar és a szlovák oldalt összekötő közúti híd látható. Itt 2007. december 16. óta nincs határellenőrzés a schengeni egyezmény értelmében.

Kicsit fotóztam a buszpályaudvaron is, természetesen ezt a ráncajtós 260-ast is lencsevégre kaptam. Ilyen szépségek szinte már csak a Vértes Volán állományában vannak, sajnos mindenhol vonják ki őket a forgalomból. :(

A legfelső lesz az én vonatom, amely 13.55-kor hagyja el Komárom állomást.

13.49-kor végre megérkezett!! Alul látható a kis Bz (szlovákéknál 812-es) motorvonat, amellyel átmentem Komárno-ba. Fentebb a mi Bzmot motorkocsink látható, amely 14.20-kor indult Kisbérre.

A szlovák "Bz" utastere. Az ülések 2+3-as elrendezésűek. Nekem speciel jobban tetszik ez a megoldás.

Ez a felújított Bz/812-es rendelkezik BUSE-kijelzővel és jegykezelő készülékkel is. "Nasladui zastávka: Komárno" - indulás után azonnal bemondta a hangos utastájékoztató. Ugyanis ezek a motorvonatok felújításuk alkalmával kaptak hangos utastájékoztató berendezést is.

Hát igen... elndultunk és a Duna felett haladunk!! Már lassan át is érünk Komárno-ba!! Közben még 1 megállóhely van (Komárno-Závody) de azt csak a Dunaszerdahelyre, illetve azon át Pozsonyba közlekedő személyvonatok használják.

A kis 812-es motorvonatkánk Komárno-ban. Végre, megérkeztünk!! :)

Az állomáson vonatunkat ez a 3 kocsis Bz-szerelvény várta, amely rövidesen indul Dunaszerdahelyre.

Az állomás épülete.

Ugyanaz, csak kívülről.

Érdekes hogy itt az utcanevek magyarul is ki vannak írva.

Ezzel a személyvonattal mentem fel Érsekújvárra, amely 14.40-kor indult. Sajnos eléggé lepusztult kocsikból állt.

Indulás után az első állomás nemsokára: Chotín. (Hetény) Itt vártunk a szembe jövő személyvonatra.

A következő állomás: Hurbanovo, azaz Ógyalla.

A végállomás előtti utolsó állomás: Bajc, azaz Bajcs. Ezen a vonalon szép, hangulatos állomások találhatók. A forgalmi szolgálttevő éppen meneszteni készül minket.

Kb. 25 perc alatt megérkeztünk Érsekújvárra. Ritka együttállás: Laminátka és Búvár együtt.

A 3-as peronnál egy zsír-új festésű Búvár állt. Tipikus ZSSK-színekben tündökölve.

A képen látható személyvonat Pozsonyból érkezett.

Háromnegyed négy körül érkezett a Budapest-Keleti pályaudvarról Prágába közlekedő Jaroslav Hasek EuroCity, SGP és DVJ kocsikkal kiadva. Ez a vagon nemrég lett felújítva és egyre több ilyen vagonnal találkozhatunk a magyar-cseh forgalomban.

A képen látható személyvonat rövidesen indul Pozsonyba.

Ez pedig Lipótvárra indul, pár percen belül.

Érsekújvár, Gépészeti Főnökség.

Az állomás épülete, belülről.

Az állomásépület és a Köztársaság tér.

Jéé, itt még ilyen is található!! Rögtön, az állomásépülettel szemben található egy CBA bolt. Nem csoda, hisz Érsekújváron sok a magyar.

Sajnos, kezd sötétedni... az állomásépületben bekapcsolták a világítást.

Mialatt kimentem a CBA-ba, érkezett egy Bz-szerelvény. Ez még a régi, 810-es széria. A vonat nemsokára indul Nyitrára.

Szinkron Laminátka-csatlás, kinn a GF-en.

A 092-es Laminátka, standard ZSSK-színekben tündökölve.

Ez a személyvonat rövidesen indul Pozsonyba. A szabadon lévő vágányra rövidesen a Berlinből Budapestre tartó Hungária EC fog érkezni.

16.46-kor indult vissza Komárno-ba egy személyvonat, amelyre fel is szálltam. A képen vonatom utastere látható. Hasonló ülések mint a mi 20-41-es 'B' kocsijainkban.

Újra Komárno-ban. A felújított, újrafestett Laminátka hozta a személyvonatomat.

A képen látható személyvonat, élén a Búvárral, rövidesen indul Dunaszerdahelyen át Pozsonyba.

A szlovák vasút cégjele. Igaz hogy már hivatalosan ZSSK-nak hívják...

Kicsit odébb, ezt a ZSSK Cargo tulajdonú 749-es dieselmozdonyt láthatjuk.

Az állomás épülete, este.

Ugyanaz, csak a peronról nézve.

Háromnegyed 6 körül begördült a kis 812-es motorkocsi, hogy felszedje a magyar oldalra tartó utasokat.

17.53-kor érkezett egy sebesvonat Érsekújvár felől, de messzebbről. Nekem meg eszembe jutott hogy akár ezzel is jöhettem volna... Na mindegy, felpattantam a 812-esre ami el is indult Komárom felé.

Egy esti kép az utastérről. "Nasladui zastávka: Komárom, MÁV." Egyedül használtam az utolsó járatot, idefelé viszont azért voltak jócskán a vonaton.

 

"Komárom. Konecná zastávka." - Komárom, végállomás! - a hangosbemondó most ezt is bemondta, és hát igen: újból Magyarországra érkeztünk. A kis motorkocsi 18.28-kor indult vissza Komárno-ba, ahonnan már csak másnap hajnalban tér vissza.

Én viszont kb. 40 percig vártam a celldömölki gyorsvonatra, amivel visszatértem Győrbe. Mondhatni, pokoli hideg volt. Mindenesetre köszönöm hogy megtekintetted az összeállítást! Hamarosan újabb képekkel jelentkezem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jani84.blog.hu/api/trackback/id/tr91819440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása